Адаптація новоприбулих дітей до дитячого садку

08.Лип.2019
Адаптація новоприбулих дітей до дитячого садку

   Переступаючи поріг дитячого садка, хвилюється не  лише дитина, але і її батьки. Це природно, тому що маловідоме завжди викликає різні емоційні переживання. Це перший суспільний досвід малюка, який є важливим для подальшої його соціалізації.  

Про що варто пам’ятати під час звикання малюка до дитячого садка

  1. Дитина вкрай важко сприймає нове.

Так може статися, що в садку абсолютно все виявиться для неї незнайомим, а головне – не таким, як вона собі уявляла, слухаючи «підготовчі» розповіді дорослих, тобто очікування не збіглися з реальністю. Доводиться пристосовуватися до нових обставин, незнайомих людей, нової організації життєдіяльності, нового режиму та способу харчування, а головне – до невідомого способу існування – самостійно, без мами і тата, бабусі і дідуся. На перших порах малюк розгублюється, втрачає навички самостійності. Ні з ким не спілкується, а лише придивляється до поведінки інших дітей та дорослих. Він мало розмовляє, нечітко сприймає звернення інших дітей та дорослих. Дитина може навіть не виконувати звичних для неї дій – самостійно вдягнутися, поїсти, її сон неспокійний та неглибокий.

  1. Малюк перебуває у стані тривожності і розпачу, думаючи лише про те, чи заберуть його, чи не залишили назавжди.

Так буває на початку відвідування навчального закладу. Малюк не наважується відірватися від рідних бодай на найменший час, бо боїться бути покинутим, забутим. Його не приваблюють яскраві іграшки, не заспокоюють умовляння вихователя, поки ще чужої йому та незнайомої людини, також приклади інших дітей, які вже призвичаїлися до нових умов життя.

  1. Іноді буває, що батьки розповідають про те, що їхня дитина любить малювати, цікаво гратися, імпровізувати, а в групі новачок не те що не малює, не відтворює, не розповідає, а навіть не вміє користуватися приладдям для образотворчої діяльності, не зацікавлюється яскравими іграшками, іграми. Варто пам’ятати, що мине певний час, протягом якого дитячий організм адаптується до нових умов життя, і відновляться, згадаються всі раніше набуті навички та вміння. Такий період може тривати від 2-6 тижнів до 6-9 місяців.

     У період адаптації у малюка зростає чутливість до всіх впливів навколишнього природного середовища, адже дитячий організм «не пропускає нічого нового», до чого треба буде пристосуватися надалі.      Зазвичай важче пристосовуються до дитячого навчального закладу ослаблені діти: в них загострюються хронічні захворювання, вони частіше хворіють на інфекційні хвороби, застуди. Постійне перебування дитини в ситуації, що потребує максимальної мобілізації її захисних сил, ускладнює формування нових механізмів саморегуляції. Не витримуючи навантажень, дитина починає хворіти, а захворівши, повертається до домашньої звичної обстановки, де вона добре адаптована. Такий «відхід у хворобу» – теж своєрідна захисна реакція дитячого організму.

  1. Доцільно на початку скоротити перебування дитини в садку та полегшити умови перебування у ньому. Варто також прийти з дитиною кілька разів у вечірню пору, щоб вона впевнилася, що всіх дітей обов’язково щодня забирають додому. Що більше дитина знатиме про дошкільний заклад, що краще буде з ним ознайомлена, то легшим буде для неї період адаптації.

     У цей час треба знизити рівень вимог до малюка, не сварити й не карати його, не порівнювати його самого чи його вчинки з іншими дітьми, спокійно реагувати на капризування, примхи та плачі. Чим спокійніше дорослий ставитиметься до дитини, чим доброзичливішим буде до неї, тим швидше вона адаптується до нових умов життя.

Пам’ятайте!

Період адаптації буває в житті кожної людини, яка змінює звичне місце перебування, оточення. Його перебіг залежить від багатьох чинників, я також від індивідуальних психофізіологічних особливостей дитячого організму. Важливо тільки розуміти, що такий психічний та фізіологічний регрес – нормальна реакція організму, який пристосовується до нових умов буття.